admisiones pinos 18 MAYO botones pinos BOTONES ABAJO CONTACTOS-13 pinos 18 MAYO botones pinos-01 pinos 18 MAYO botones pinos-03

Áreas Académicas

El Gimnasio Los Pinos desarrolla su Proyecto Educativo Institucional distribuyendo las áreas acádemicas en:

• 1. Matemáticas
  • 2. Ciencias Naturales
  • 3. Ciencias Sociales
  • 4. Español
  • 5. Tecnología e Informática
  • 6. Educaciín Física y deportes
  • 7. Educacion Artistica y musical
  • 8. Lengua extranjera Inglés

Con el apoyo y soporte en todos los grados del área de Psicología

Purpose:
Gimnasio Los Pinos is a school in a bilingualism process, this makes us develop English fluency in our students so that they are able to communicate in the second language and integrate it with other knowledge areas so that they can understand and analyze different topics as in their mother tongue and get higher levels following the competences given by the Common European Framework of reference for languages.

Projects

We are preparing our students for presenting different English tests according to their level; this will allow students to have the certifications needed at the moment of graduating from high school so that they can start their university education with the English proficiency needed, those exams would be:

3rd grade: YOUNG LEARNERS MOVERS (YLE MOVERS)
5th grade: YOUNG LEARNERS FLYERS (YLE FLYERS) (The equivalent in adults is KET)
8th grade: PRELIMINARY FOR SCHOOLS (PET FOR SCHOOLS)
11th grade: IELTS

Educación Artística

OBJETIVO GENERAL

Como aporte fundamental a la formación de seres humanos integrales, el área de expresión artística del Gimnasio Los Pinos busca contribuir al desarrollo psico-motriz, afectivo e intelectual de los estudiantes, por medio de la exploración artística de sus potenciales expresivos, guiándolos a convertirse en seres sensibles y solidarios, autónomos, críticos y creativos frente a sí mismos y ante su entorno.

Proyectos de área

1. Noche de las luces
2. Primeras comuniones
3. Izadas de bandera